Biznes opiera się na indywidualnych sukcesach, ale trudno budować siłę branży i walczyć z gospodarczymi wyzwaniami w pojedynkę.
Dlatego też, Müller – Die lila Logistik Polska wychodzi naprzeciw oczekiwaniom sektora AGD w Polsce, by stworzyć swego rodzaju platformę wymiany doświadczeń, dyskusji, wspólnych analiz czy nawiązania współpracy w celu uzyskania efektów lobbingu.
Okazja ku temu będzie I Forum Logistyki Producentów Artykułów Gospodarstwa pt. „Z AGD po drodze”, które już w maju odbędzie się w Piekarach Śląskich.
– Rynek usług logistycznych da szansę tym operatorom, którzy będą potrafili świadczyć usługi handlingowe na najwyższym poziomie, gdyż produkty AGD, szczególnie dużych gabarytów, wymagają bardzo dobrego sprzętu, wykwalifikowanej załogi i wsparcia w obszarze jakościowym. Nie uda nam się uciec od rozwiązania, które perfekcyjnie wypracowano w Niemczech: dystrybucji produktów wielu producentów i marek z tych samych centrów. To nie jedyne wyzwania, przed którymi staje branża AGD w Polsce. Warto zatem o nich rozmawiać i szukać wspólnych rozwiązań – podkreśla Tomasz Rączka Dyrektor Operacyjny Müller – Die lila Logistik Polska – Value Added Logistics Sp. z o.o. – zachęcając do udziału w Forum.
W gronie prelegentów i gości spotkania zasiądą przedstawiciele m.in.: Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, specjalnych stref ekonomicznych, firm produkujących AGD, firm transportowych oraz ekonomiści i analitycy.
Uczestnicy Forum zapoznają się m.in. z analizą makroekonomiczną i interpretacją najważniejszych wydarzeń w międzynarodowej gospodarce, czynnikami potencjalnego wzrostu lub spadku sprzedaży, trendami w relacjach ceny do kosztów produkcji i logistyki oraz jakości.
Osobne miejsce w dyskusji poświęcone zostanie znaczeniu efektywnego i ekonomicznego transportu dla producentów AGD i ich odbiorców.
Forum pozwoli też na szerokie spojrzenie na rynek powierzchni przemysłowych i magazynowych dla AGD, także pod kątem dostępności pracowników w lokalizacjach kluczowych dla produkcji i logistyki AGD oraz w alternatywnych lokalizacjach.
Będzie też okazja do przedstawienia oczekiwań branży wobec specjalnych stref ekonomicznych, samorządów lokalnych czy systemu szkolnictwa.
Gospodarzem i organizatorem spotkania jest Müller – Die lila Logistik Polska. Honorowy Patronat nad wydarzeniem objęła Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna. Partnerem strategicznym jest SEGRO. Partnerami merytorycznymi: Deloitte, Jones Lang LaSalle i OTTO Polska. Zaś partnerem organizacyjnym jest firma Bluevine Consulting.