Poznań i województwo wielkopolskie zaliczane jest do ścisłej czołówki polskich regionów o najwyższej atrakcyjności inwestowania. Region zbiera
pochwały nie bez przyczyny. Według Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości głównymi atutami województwa są: dostępność
komunikacyjna, otoczenie biznesu, chłonność rynku, poziom rozwoju przemysłu oraz dynamika procesu transformacji.
Poznań, jako stolica rozwija skupia na sobie najwięcej uwagi inwestorów. Niemieccy eksperci ocenili, że Poznań należy do miast najbardziej atrakcyjnych dla ludzi biznesu w Europie Środkowej i Wschodniej.
„Poznań jako miasto innowacyjne i otwarte na przedsiębiorczość zawsze z radością wspiera wydarzenia takie jak konferencja Invest in Poznań – mówi Prezydent Miasta Ryszard Grobelny. Stolica Wielkopolski jako miasto z niskim bezrobociem i największą po Warszawie ilością podmiotów gospodarczych stale się rozwija oraz jest otwarte na nowe możliwości inwestycyjne. Potwierdza to nadana w 2006 roku przez agencję Moody’s Service ocena ratingowa A3, potwierdzona w latach kolejnych oraz w bieżącym jako jedyne po Warszawie miasto w Polsce. Prężna działalność poznańskich przedsiębiorstw ma konkretne przełożenie na rozwój gospodarki lokalnego i państwowego rynku. Zgodnie ze Strategią Rozwoju 2030, dążymy by Poznań stał się miastem metropolitarnym o silnej gospodarce i wysokiej jakości życia, opierającym swój rozwój na wiedzy. Misją miasta jest wspieranie aktywności gospodarczej oraz działanie na rzecz kreowania atrakcyjnych miejsc pracy.”
Władze miasta nie zamierzają spocząć jednak na laurach. Tym bardziej, że to właśnie w dobie gospodarczego spowolnienia, inwestowanie, choć wymaga więcej odwagi, najbardziej się opłaca.
O szansach i zagrożeniach, jakie niesie ze sobą kryzys, o tym jak i w co inwestować, o perspektywach rozwoju Poznania i Wielkopolski w świetle prognoz makroekonomicznych dla Polski, o polityce inwestycyjnej Poznania, o lokalnych markach oraz o ekspansji z wykorzystaniem lokalnego potencjału i globalnych możliwości będą m. in. rozmawiać uczestnicy kwietniowej konferencji pt: „INVEST IN POZNAŃ. Perspektywy rozwoju dla stolicy Wielkopolski”.
W ramach cyklu seminariów gospodarczych „Prospect in Poland” już po raz trzeci w Poznaniu spotkają się przedstawiciele biznesu, samorządów oraz ekonomiści i analitycy rynku nieruchomości.
– Zainteresowanie i oddźwięk tych konferencji sprawiły, że na stałe wpisały się już w kalendarz kwietniowych wydarzeń w Poznaniu – mówi Aneta Kłodaś, dyrektor zarządzający firmy Bluevine Consulting, organizator cyklu.
W Wielkopolsce działa kilka tysięcy przedsiębiorstw z udziałem kapitału zagranicznego. Firmy te stają się coraz bardziej konkurencyjne i chętniej rywalizują na rynkach globalnych. Te, które zainwestowały w Poznaniu podzielą się swoimi doświadczeniami oraz oczekiwaniami.
Szczegółowo omówiony zostanie ponadto Poznański rynek nieruchomości biurowych. Rynek nieruchomości komercyjnych jest bowiem ściśle powiązany z ogólną sytuacją ekonomiczną w kraju i na świecie. Zapotrzebowanie na powierzchnie handlowe, biurowe, przemysłowe i magazynowe pozostaje w ścisłej zależności od sytuacji gospodarczej, aktywności rynku pracy, poziomu konsumpcji i inwestycji. Za dobrą monetę można przyjąć, fakt, że rynek powierzchni biurowej w Poznaniu stopniowo wzrasta.
– Tworzone przez nas budynki, także te w Poznaniu, umożliwiają klientom utrzymanie najwyższych standardów kontroli i bezpieczeństwa, co jest szczególnie ważne dla firm sektora nowoczesnych usług dla biznesu – podkreśla Waldemar Olbryk, prezes Skanska Property Poland.
Uczestnicy konferencji poszerzą również wiedzę o najnowszych trendach w organizacji pracy i sposobach ich wdrożenia w firmie. – Właściwa organizacja przestrzeni pracy jest niezmiernie istotna, zwłaszcza w odniesieniu do przedsiębiorstw, których zasadniczą część przestrzeni pracy stanowi biuro. Jako przedsiębiorstwo dostarczające rozwiązania, które gwarantują komfort twórczego myślenia pracowników i pomagają stworzyć optymalne warunki do pracy w każdej przestrzeniu biurowej – od recepcji, poprzez powierzchnie pracy wspólnej, sale konferencyjne, aż po gabinety, jest do dla nas duże wyzwanie – mówi Zuzanna Mikołajczyk, kierownik Działu Marketingu firmy Mikomax Smart Office, specjalizującej się w kompleksowej organizacji przestrzeni pracy, proponującym rozwiązania, zgodne ze zmianami w sposobie pracy oraz trendami wzorniczymi. – Przedsiębiorcy, poszukując relatywnych rozwiązań inwestycyjnych i rozwoju firmy, ograniczają dziś koszty związane ze zwiększeniem powierzchni biura i my oferujemy najlepsze rozwiązania w tym zakresie.
W drugiej części konferencji przewidziana została Porsche VIP Gala.