14 miast, 2 miliony ludzi, kilkadziesiąt uczelni wyższych, dziesiątki tysięcy firm, najprężniejsza specjalna strefa ekonomiczna, efektywna infrastruktura transportowa i rozwinięty rynek nieruchomości – to tylko kilka z licznych atutów inwestycyjnych największego w Polsce organizmu miejskiego – Górnośląskiego Związku Metropolitalnego. Władze i członkowie GZM działają na rzecz umocnienia pozycji tego regionu jako wiodącej lokalizacji biznesowej. Chcą również czerpać korzyści z synergii wspólnych działań. Beneficjentami tej synergii są również przedsiębiorcy.
“Metropolia Silesia” jest otwarta na współpracę z inwestorami – czeka na nich katalog konkretnych ofert, grunty oraz doskonała kadra wykwalifikowanych doradców. Ambasadorami tej lokalizacji stały się także firmy już tam działające i odnoszące sukcesy. To ich świadectwo pokazuje, że potencjał Śląska działa w praktyce i przekłada się na konkretne liczby. Przedstawiciele m.in. sektora outsourcingu usług biznesowych, branży motoryzacyjnej, chemicznej, metalowej, logistycznej, metalowej są udziałowcami sukcesu tego regionu.
Działania na rzecz rozwoju metropolii, bogacenia się miast i mieszkańców, przyciągania nowych inwestycji są efektywne, jeżeli realizuje się je konsekwentnie i stale. Budowanie ich strategii musi się opierać m.in. na dialogu pomiędzy przedstawicielami władz i biznesu. Wzajemne poznanie oczekiwań i planów oraz wymiana doświadczeń jest jednym z celów konferencji “Business Hub Silesia. Atrakcyjność inwestycyjna Metropolii Silesia a rzeczywistość gospodarcza i oczekiwania inwestorów”, która odbędzie się 29 maja w katowickim hotelu Angelo.
Obok gospodarzy z Górnośląskiego Związku Metropolitalnego, udział w konferencji zapowiedzieli liczni przedstawiciele biznesu. Działając wspólnie i dyskutując chcą pchnąć “Metropolię Silesia” o krok naprzód.